Hallitus

Yhdistyksen hallituksessa on oltava puheenjohtaja sekä 6-12 jäsentä. Oulunkylän paikallisyhdistyksessä on useimmiten puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri, rahastonhoitaja ja jäsenvastaava (nämä pakollisia) sekä lisäksi mm. muskarivastaava, jumppavastaava ja viestintävastaava. Hallituksessa työskentelyyn ei kuitenkaan vaadita tiettyä titteliä tai vastuualuetta eli mukana voi olla muutenkin ja osallistua yhdistyksen toimintaan niissä tehtävissä, jotka kokee mieleisekseen.

Hallituksen jäsenet valitaan aina yhdistyksen syys- tai kevätkokouksessa tai ylimääräisessä kokouksessa. Normaalitilanteessa jäsenet valitaan syyskokouksessa seuraavan kalenterivuoden alusta alkavaksi toimintakaudeksi.

Oulunkylän paikallisyhdistys kokoontuu noin kerran kuukaudessa hallituksen kokoukseen (kesäkuukaudet pois lukien). Kokous on yleensä järjestetty Mäkitorpan leikkipuistossa ja lapset ovat aina tervetulleita mukaan kokouksiin. Kokouksissa käsitellään sääntömääräisiä asioita; käydään läpi mm. yhdistyksen taloudellinen tilanne, jäsenasiat (esim. jäsenkirje), muskarin, jumpan ja perhekahvilan kuulumiset sekä erilaiset tapahtumat, joihin yhdistyksemme osallistuu vuoden aikana.

Jokainen vastuuhenkilö Oulunkylän paikallisyhdistyksessä saa koko hallituksen tuen ja yksin ei tarvitse tehtäviä koskaan hoitaa. Koko hallituksen toiminta muokkautuu vastuuhenkilöiden mukaan, joten toiminta voi olla hyvinkin aktiivista tai väliin hiljaisempaa. Tärkeää on, että mikään tehtävä ei rasita tekijää liikaa. Toisaalta tekemistä löytyy aina ja sitä myös keksitään ja ideoidaan yhdessä, jos vain tekijöitä ja halukkuutta löytyy. Vapaaehtoistehtävistä saa halutessaan työtodistuksen suosituksineen. Todistus on tärkeää valuuttaa työmarkkinoilla.

Pidämme tärkeänä vapaaehtoisten kiittämistä ja toiminnan ilon säilymistä mm. järjestämällä yhteisiä virkistäytymisiä pari kertaa vuodessa. Vapaaehtoistyö saa olla hauskaa!

Tervetuloa mukaan toimintaan!