Suojatiepäivystys

Yli 50 alakouluikäistä lasta loukkaantuu liikenteessä vuosittain. Suurin osa alakouluikäisten jalankulkijoiden henkilövahingosta tapahtui tietä ylitettäessä. Kaikista jalankulkijoiden loukkaantumisista yli puolet tapahtui suojatiellä ja joka viides menehtyi suojatiellä.

MLL:n Uudenmaan piiri järjestää Koulutien turvaajat -kampanjan koulujen alkaessa elokuussa yhteistyössä MLL:n paikallisyhdistysten kanssa. Kampanjan tavoitteena on saada autoilijat huomaamaan pienet koululaiset ja turvata näin koulutietä. Vapaaehtoiset koulutien turvaajat päivystävät heijastinliivit yllään koulujen läheisyydessä lasten saapuessa kouluun.

Oulunkylässä Koulutien turvaajat -kampanja järjestetään vuonna 2023 koulujen alkaessa to 10.8. klo 8.00 - 9.15 ja pe 11.8. klo 8.00 - 8.30. Kaipaamme vapaaehtoisia mukaan päivystämään. Päivystys järjestetään Oulunkylän ala-asteella (Teinintie 12) sekä Veräjälaakson sivukoululla (Otto Brandtin tie 13).

Täältä voit lukea lisää vapaaehtoisen koulutien turvaajan tehtävästä. Ennakkoilmoittautumista ei tarvitse tehdä, vaan voit tulla paikalle aamulla silloin, kun sinulle sopii!

Lisätietoja saat tarvittaessa sähköpostitse oulunkylan.yhdistys@mll.fi.